با این چاقو ها خوشبختی را به ارمغان آورید

با این چاقو ها خوشبختی را به ارمغان آورید

اگر میخواهید خوشبختی را به خانواده خود هدیه دهید به شما پیشنهاد می کنم در حوزه ی کاری چاقو فعالیت خود را شروع کنید این مجموعه با تلاش فراوان چاقوهایی که پر فروش هستند را بررسی و آن را در این وب سایت قرار داده است به شما پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید و اطلاعات سایت استفاده کنید.

چاقو

چاقو یا کارد ابزاری تیز است که برای بریدن به‌کار می‌رود. رایج‌ترین طرح برای یک چاقو به شکل یک تیغهٔ تیز فلزی است که به‌وسیلهٔ یک زبانه به یک دسته پیوند داده شده‌است. از چاقوها از دوران نوسنگی تاکنون نیز به‌عنوان ابزار یا جنگ‌افزار بهره‌گیری شده‌است. از چاقوهای نخستین، ابزارهای دیگری مانند ساطور، خنجر و شمشیر مشتق شده‌اند. کارد و چاقو این دو واژه هر یک برای آلت یا وسیله‌ای برنده به کار می‌رود ولی آلتی که کارد نامیده می‌شود با آلتی که چاقو خوانده می‌شود فرق دارد. چاقو آلتی است که لبهٔ برندهٔ آن در دستهٔ آن بر می‌گردد و می‌خوابد و لذا می‌توان آن را در جیب هم گذاشت ولی کارد وسیله ایست که لبهٔ آن روی دسته بر نمی‌گردد.

پس آلت برنده‌ای که همراه با چنگال سر میز غذا خوری می‌گذارند کارد است نه چاقو. کاردهای گوناگونی وجود دارند که برای کارکردهای گوناگون به‌کار می‌روند، مانند: کارد میوه‌خوری، غذاخوری، چاقوی حکاکی، گل‌کنی، دالبُرزنی، توپی‌کنی، ضامن‌دار و جز اینها.ابزاری که برای تیز کردن لبهٔ چاقو به‌کار می‌رود، چاقوتیزکن نام دارد. از معروف ترین چاقوها میتوان به چاقوی زنجان اشاره کرد که یکی از معروف ترین و مرغوب ترین صنایع دستی ایران است.

ادامه مطلب  نشاطی که کیوی به زندگی من داد

چاقو

چاقو اصل

بعید است که بخواهید یک چاقو بخرید یا به یک فروشگاه چاقو اصل برای خرید مراجعه کنید و اسم چاقوی زنجان را در کنار اسم چاقوی حیدری نشنوید . البته این شهرت بدون علت نیست کیفیت خوب کالاها در کنار قیمت مناسب همراه با قدمت هر برندی را این چنین مشهور می کند . ولی همین شهرت سبب شده عده ای سود جو چاقوهای بدل را با همین اسم تولید کرده و به بازار عرضه کنند . با ما همراه باشید تا به شما نحوه تشخیص چاقوهای اصلی حیدری را آموزش بدهیم. دسته های چاقوی حیدری یک تکه هستند و دسته ها از خرده ریزه ها و قسمت های پرت تولید نشده است.

خوب به تصویر نگاه کنید این دسته یک چاقوی اصل حیدری است در حالی که دسته چاقوهای غیر اصل چند تکه هستند و عموما هم سازنده وقت زیادی بروی آن نمی گذارد. قسمت بعدی که بسیار اهمیت دارد قسمت تیغه است در چاقوهای فیک تیغه بصورت آهنگری نیست بلکه با cnc برش داده شده و کمی لبه ها ی آن تیز شده است حتی روی آن سوهان کاری نیز انجام نشده است در حالی که اگر به تصویر بالایی نگاه کنید تیغه هم آهنگری شده و هم بالای تیغه سوهان کاری انجام شده است.

چاقو اصل

چاقو دست ساز

اگر به شکار، ماهیگیری و گشت و گذار در طبیعت علاقه داشته باشید احتمالا به چاقو دست ساز نیز علاقه دارید و یا حداقل به استفاده از چاقو برای انجام کارهای معمول نیاز پیدا کردید. در حقیقت چاقو را میتوان قدیمی ترین و کاربردی ترین ابزار شکار ساخت بشر البته بعد از تبر دانست.

ادامه مطلب  با خصوصیات حیرت انگیز از دیوار ثروت بالا روید

در این نوشته با اصول اولیه ساخت چاقو آشنا خواهید شد و اگر ابزار مناسب را در اختیار داشته باشید میتوانید یک چاقوی منحصربفرد با سلیقه خودتان بسازید. برای ساخت چاقو باید فلز مناسب و البته کوره ای برای حرارت دادن آن در اختیار داشته باشید. برای ساخت چاقو تقریبا میتوان از هر فلزی استفاده نمود؛ اما بهتر است جنس فلز را با توجه به نوع کوره ای که دارید انتخاب نمایید. معمولا کوره های ذغالی توان گرمایشی کمتری از کوره های مدرن بنزینی و گازی دارند. برای فلزهای سخت تر باید از کوره های مدرن استفاده کنید یا دائم در کوره ذغالی بدمید تا حرارت مناسب را مهیا کنید. برای ساخت چاقو میتوانید اشیای مستعمل فلزی را به کار برید. نعل اسب، فنرهای خودرو، دسته فلزی ابزار، مته های بزرگ، کابل های سنگین و هر شیئ فلزی دیگر را میتوان به عنوان ماده اولیه ساخت چاقو استفاده نمود.

چاقو دست ساز

حتما ببینید

آب معدنی در دبی

ثروتی که از آب زلال به دستم رسید

در راه پیشرفت و موفقیت باید هم فکر و هم بدن را با خود همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *