آبنبات بود که مرا از بی پولی نجات داد

آبنبات بود که مرا از بی پولی نجات داد

با پولی که از مادرم قرض گرفتم بر روی آبنبات سرمایه گذاری کرد و بعد از چهار ماه تلاش شبانه روزی به درآمد میلیاردی رسیدم و زندگی ام به طور کلی تغییر کرد. این خوراکی های خوش طعم انواع متفاوتی دارند که در ادامه درباره ی آنها بیشتر خواهید خواند.

آبنبات میوه ای

نخستین ظهور آبنبات میوه ای احتمالا هزاران سال پیش توسط غارنشینانی صورت گرفت که با استفاده از یک چوب عسل را از کندوهای عسل جمع آوری می کردند. آنها که نمی خواستند این شهد شیرین را هدر دهند، به احتمال زیاد این چوب را لیس می زدند و بدین ترتیب نخستین آبنبات چوبی دنیا اختراع شد. خوش بحالشان (خوش بحال ما). باستان شناسان معتقدند که چینی ها، اعراب و مصریان باستان همگی شیرینی های میوه ای و مغزداری را تولید کردند که آنها را درون عسل به عنوان یک ماده نگهدارنده شیرین می کردند و چوب هایی را داخل آنها می گذاشتند که خوردنشان آسان تر شود. اگر نمونه انگلیسی قرن هفدهم را به عنوان نخستین آبنبات مدرن حساب نمی کنید، می توانید دوران جنگ داخلی اروپا را برای نمونه اولیه دیگری در نظر بگیرید یعنی هنگامی که روی نوک مدادهای مخصوص کودکان، آبنبات می گذاشتند. اوایل قرن بیستم میلادی عصر اتوماسیون بود که در این زمان پیدایش آبنبات چوبی به شکل کنونی آن به طور جدی شروع شد، ولی هنوز هم درمورد اینکه چه کسی خالق واقعی آن است، اختلافاتی وجود دارد.

آبنبات میوه ای

آبنبات جرقه ای     

حدود سال ۱۹۱۲، ساموئل بورن، مهاجر روسی دستگاهی را اختراع كرد كه  آبنبات جرقه ای را داخل آنها قرار می داد. این دستگاه ماشین برن ساکر نامیده شد و در شهر سانفرانسیسکو بسیار خلاقانه محسوب شد، بطوری که در سال ۱۹۱۶ به خاطر این نوآوری کلیدهای این شهر را به وی اعطا کردند. جورج اسمیت، صاحب کمپانی شیرینی سازی بردلی اسمیت، اختراع نمونه مدرن آبنبات چوبی را به نام خود ثبت کرد. او در سال ۱۹۰۸ شروع به تولید این مدل کرد و در سال ۱۹۳۱ واژه “آبنبات چوبی” را به ثبت رسانید و این اسم را هم از نام یک اسب معروف مسابقه بنام Lolly Pop گرفت. یعنی همان زمان در نهایت واژه آبنبات چوبی به عبارت استفاده شده در قرن هفدهم “سیلی زبان”، (به یاد می آورید؟) مرتبط شد.

ادامه مطلب  بوی ثروت با گل محمدی به مشامم رسید

آبنبات جرقه ای

آبنبات

از انواع آبنبات، می‌توان به: کارامل، تافی، فاج (آب‌نبات نرم از کره و شیر و شکلات و غیره)، آبنبات مغزدار، به‌صورت قرص، آب‌نبات چسب‌ناک، لوبیای ژله‌ای، نبات، آب‌نبات چوبی، پشمک، قرص نعناع، بادام‌زمینی ترد، شکلات پُر شده از کشمش یا بادام‌زمینی و آب‌نبات لیسی اشاره کرد.

از بعضی آب‌نبات‌ها بیشتر به عنوان خوشبوکننده دهان استفاده می‌شود، اما باید توجه داشت که، عموما آب‌نبات‌ها دارای شکر هستند و همین شکر نیز باعث خرابی دندان‌ها می‌شود؛ پس باید بعد از هر وعدهٔ غذا و خوردن آب‌نبات، دندان‌ها را مسواک بزنید تا از پوسیدگی آنها جلوگیری شود. همچنین با توجه به اینکه، آب‌نبات بعد از مصرف، میزان قند خون را بالا می‌برد، می‌تواند برای افراد دیابتی و مصرف زیاد آن برای افراد غیردیابتی زیان‌آور باشد. قند آب‌نبات از نظر شیمیایی، به‌طور گسترده به دو گروه « آبنبات بلورین و آمورف » تقسیم می‌شوند: جنس آبنبات بلورین، سخت نیست، زیرا کریستال از انواع مواد معدنی است و با توجه به اینکه، بافت آن از ساختار قند تشکیل شده، با طی کردن فرایند تبلور، باعث می‌شود راحت تکّه شود؛ از انواع آبنبات بلورین می‌توان به: فوج، کرم، و فوندانت اشاره کرد.

آبنبات

حتما ببینید

آب معدنی در دبی

ثروتی که از آب زلال به دستم رسید

در راه پیشرفت و موفقیت باید هم فکر و هم بدن را با خود همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *