چگونه یک ذهن آرام داشته باشیم؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که وقتی در رختخواب دراز می کشید و می خواهید به خواب بروید ، افکار مختلفی نیز به سمت شما هجوم آورده و مانع از خواب شما می شوند؟ آیا همیشه در طول روز افکار متفاوتی دارید که ذهن شما را به خود مشغول کرده و ذهن آرام شما را مختل می کند؟ در اینجا ۱۲ روش برای داشتن ذهن آرام آورده شده است.

قانون جذب
قانون جذب می گوید شما تمام آنچه را که فکر می کنید مدام به دست می آورید. اگر ذهن شما همیشه پر از هرج و مرج است و افکار غلطی را به وجود می آورد ، پس در زندگی خود نیز چنین خواهید کرد. حتی رویاها و رویاهای شما بازتاب افکار و نگرانی های شما است.

از بین رفتن تفکر درون گرا

ذهن آرام: از بین رفتن درون گرایی

متأسفانه ، مادی گرایی و خودخواهی امروزه در جامعه ما بسیار رایج شده است. بسیاری از مردم ۲۴ ساعت شبانه روز به این مسائل (مادی گرایی) فکر می کنند و نگرش ، تفکر و ذهنیت دیگران برای آنها بسیار مهم است. درک ما در وسط این جریان فکری فراموش می شود. این باعث می شود شخصیت اکثر افراد نادرست باشد و بسیاری از افراد به روشی که از آنها راضی نیستند زندگی می کنند و شخصیتی متفاوت از شخصیت واقعی خود را حفظ می کنند. در واقع ، آنها تازه “همرنگ جمع” شده اند.

تخمین زده می شود که ۷۵ درصد آمریکایی ها برون گرا هستند. بیشتر برنامه های تلویزیونی آمریکا مبتنی بر تقویت عزت نفس و خودخواهی است ، مردم را از فکر کردن و جستجوی پاسخ سوالاتشان دور می کند ، که به نوبه خود باعث می شود درون گرایی را فراموش کنند.

کارل یونگ استدلال می کند که برون گرایی یک رفتار شخصی است که غالباً به دنیای خارج متمرکز است و درون گرایی یک رفتار شخصی است که حول مشکلات معنوی و درونی می چرخد ​​و فعالیت های معنوی فرد را متمرکز می کند.

افکار مبهم را تقویت کنید
اگر اجازه دهیم جریان غالب اندیشه (مادی گرایی و خودخواهی) بر تفکر و درک ما تأثیر بگذارد ، در واقع با استفاده از ایده های مبهم ، پیش شرط ها و تصاویر ذهن خود را با افکار غیر منطقی شکل می دهیم. به همین دلیل بعد از دیدن اخبار رسانه های خارجی هرگز احساس خوبی نخواهید داشت. زیرا این برنامه ها برای ترساندن شما از ناامنی طراحی شده اند ، به طوری که ارتعاشات و تردیدهای ذهنی شما کمتر می شود.

اگر برنامه های خبری را دوست ندارید اما برنامه های دیگر را دنبال می کنید ، احتمالاً متوجه شده اید که تبلیغات تلویزیونی به همان اندازه اخبار بد است. زیرا این تبلیغات برون گرایی را تشویق می کند؛ زیرا جریان های فکری غالب در جامعه سعی دارند این فکر را در شما القا کنند. به عنوان مثال ، در این تبلیغات از بازیگران خوش چهره استفاده می شود و سپس شما فکر می کنید ، “اگر این محصول را بخرم ، زیبا می شوم و گروه بزرگی از دوستان زیبا را پیدا خواهم کرد.”

این نوع تبلیغات سعی می کند به شما (در خود واقعی شما) بگوید که شما به اندازه کافی خوب نیستید و ذهن شما را درگیر می کند تا تفاوت هایی را که در واقع وجود ندارند تشخیص دهد.

وقت طلاست

ذهن آرام: خیلی شلوغ

درست است که “دوران طلایی” ، اما ما نباید از هر لحظه فقط برای درآمدزایی استفاده کنیم ، افکار و افکار ما مشکلات مادی هستند و به مشکلات معنوی و معنوی توجه نمی کنیم. به عنوان مثال ، ما نباید بهانه وقت نداشتن برای دیدن مناظر و ارتباط با طبیعت را بگیریم.

ذهن ما غالباً تحت تأثیر افکار منطقی و غیر منطقی قرار می گیرد ، به همین دلیل است که اغلب گیج می شویم. از یک سو ، رسانه ها و نشریات حاوی افکار در ذهن شما هستند و از طرف دیگر ، باطن شما کاملاً مخالف آنهاست. در نتیجه داشتن ذهنی آرام برای شما به یک رویا تبدیل می شود و این افکار (به دلیل قانون جذب) آشفتگی درونی شما را تشدید می کند.

اضطراب اجتماعی

بعضی اوقات اختلال اضطراب اجتماعی به دلیل ذهن غیرفعال است. در این حالت ، فرد معتقد است که دیگران همیشه او را محکوم می کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید ، مطمئن باشید وقتی شخصی قضاوت دیگری می کند ، کار اشتباهی است. در واقع ، او در مورد موضوعی اظهار نظر می کند که نقطه ضعف او محسوب می شود و با آن مشکلی دارد. به عبارت دیگر ، او سعی دارد توجه را از خود منحرف کرده و توجه را به سمت شما جلب کند. این مشکل اوست ، نه شما. بهترین کاری که می توانید برای درست کردن کارها انجام دهید این است که مانند آینه رفتار کنید. از همه خیالات دیگران دور شوید و به آنها فکر کنید. با این کار می توانید از ناامنی هایی که دیگران برای شما می فرستند خلاص شوید و ذهنی آرام داشته باشید.

چگونه یک ذهن آرام داشته باشیم؟

۱۲ راه برای داشتن ذهن آرام

۱٫ صداهای غیر عادی را در ذهن خود از بین ببرید
بهترین کار برای رفع نابسامانی است. چه موضوعاتی به ذهن خطور می کند؟ بسیاری از آنها مربوط به مشکلات مالی و اقتصادی است. شاید اکنون زمان تغییر شغل و انجام کاری است که واقعاً دوست دارید. بهترین کاری که می توانید برای درک این مسئله انجام دهید این است که از خود بپرسید: “اگر مسائل مالی اصلاً مهم نبود چه کاری می توانستم انجام دهم؟” خوب ، جدا از تفریح ​​و مسافرت ، در آخر شما چیزی را انتخاب می کنید که واقعاً دوست داشته باشید. اکنون روش هایی برای انجام این کار پیدا کنید. حتی اگر از کار فعلی خود متنفر باشید ، خوب است. ادامه بده در بدترین حالت ، شما وقت خود را صرف چیزی می کنید که واقعاً دوستش دارید و دیگر همه این فکر آشفته ذهن شما را هجوم نمی آورد. بهترین راه یافتن راهی برای امرار معاش از شغل مورد علاقه خود و ترک شغل فعلی است.

۲. زمان کمتری را به تماشای تلویزیون اختصاص دهید

ذهن آرام: تأثیر تلویزیون

تلویزیون بهترین ابزار برای کنترل ذهن و افکار است. وقتی تلویزیون تماشا می کنید ، تفکر و نگرش شما نسبت به زندگی کاملاً تحت تأثیر قرار می گیرد.

تمام تفکرات شما در مورد اینکه کی هستید ، آنچه باید انجام دهید ، آنچه باید بپوشید ، آنچه که باید گوش دهید ، آنچه باید بخورید ، … همه چیز تحت تأثیر جریان رسانه ها است. در نتیجه ، ذهن شما روشن می شود ، قضاوت می کند ، و در نهایت ناسازگار می شود و نمی تواند بفهمد چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست. اگر به تماشای برنامه های تلویزیونی ادامه دهید ، درک شما از واقعیت تغییر می کند و ذهن شما آشفته می شود و دیگر حتی شبانه خواب خوبی نخواهید داشت. این الگوهای فکری که به شما القا می شود در خواب به سراغ شما می آید و ذهن آرام شما را آشفته می کند. اما وقتی بتوانید افکار خود را کنترل کنید ، رویاهای شما دیگر بی قرار نخواهند بود.

۳٫ تمرکز کنید (مراقبه کنید)
بزرگترین بهانه برای فرار از تمرکز افراد کمبود وقت است. اما طبق مطالعه اداره آمار ، “تماشای تلویزیون شغلی است که بیشتر اوقات فراغت افراد بالای ۱۵ سال (۸/۲ ساعت در روز) را اشغال می کند ، یعنی تقریباً نیمی از اوقات فراغت آنها.” “ارتباطات اجتماعی ، مانند ملاقات با دوستان ، اقوام و آشنایان یا برگزاری رویدادهای اجتماعی ، در درجه دوم قرار دارند و فقط ۴۵ دقیقه از وقت آزاد آنها را پر می کنند.

این نشان می دهد که نمایش های تلویزیونی بیشتر از دوستان و همسایگان در روح و فکر مردم تأثیر می گذارند. علاوه بر این ، اگر به درستی برنامه ریزی کنید ، می توانید زمان کافی برای تمرکز ذهن خود اختصاص دهید.

برخی از افراد می گویند که ذهن آنها بیش از حد مشغول است و نمی توانند از افکار غالب خود خلاص شوند تا ذهن خود را متمرکز کنند.

روش های مختلفی برای تمرکز ذهن شما وجود دارد که باید تا آنجا که می توانید سعی کنید و بهترین راه را برای از بین بردن صداهای مبهم ذهن خود پیدا کنید. در این حالت ، وقتی به آرامش درونی می رسید ، می توانید راه خوبی برای خود داشته باشید.

یک روش خوب برای آرام سازی ذهن ، روشی خاص به نام “تمرکز ذهن با چشمان باز” است. با این نوع مراقبت ، باید دو جسم را در فاصله ۶ فوت (تقریبا ۱۸۰ سانتی متر) از یکدیگر و از یکدیگر قرار دهید. وقتی می خواهید روی این اشیا تمرکز کنید ، دیگر نمی توانید به چیز دیگری فکر کنید. این تمرین را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید. بسیاری از افراد خیلی سریع تسلیم می شوند.

۴- با خود بجنگید

ذهن آرام: مبارزه مستقل

بسیاری از مردم نمی دانند که “برای زندگی” واقعاً چه کسانی هستند و خود را نمی شناسند ، در حالی که همیشه سعی می کنند انتظارات جامعه را برآورده کنند. باز هم جریان غالب در جامعه این افکار غیر منطقی را تقویت می کند. از این گذشته ، همه ما به عنوان یک انسان وجود معنوی داریم و بدن ما فقط پوسته ای بیرونی برای روح ماست. وقتی به این واقعیت فکر کنیم ، خواهیم فهمید که همه ما چقدر با هم ارتباط داریم.

یک راه عالی برای مبارزه با خود این است که با تفکر در مورد احساسات دیگران ، احساس همدلی خود را افزایش دهید.

از طریق همدلی می توانید بفهمید که عزت نفس چگونه مانع از اتحاد ما می شود و ما را از هم می پاشد. به عنوان مثال ، برخی از مردم نسبت به مشکلات انسانی جهان سوم مانند گرسنگی و گرسنگی بی تفاوت هستند. آنها ممکن است فکر کنند: “اگر این برای من مشکلی نداشته باشد ، برای من هم نیست.” اگر گرسنه بودند چه؟ آیا آنها دوست نداشتند دیگران به آنها توجه کنند؟ یا اینکه آنها ترجیح می دهند مردم مثل خودشان بی خیال شوند؟ واقعیت این است که “انسانها اعضای یکدیگرند ، که در خلقت یک ذات هستند ، اگر یک عضو به دیگری آسیب برساند ، هیچ عضوی دیگر باقی نمی ماند” ، بنابراین برای داشتن ذهنی آرام ، سعی کنید حس همدلی را در درون خود تقویت کنید. .

۵٫ بدن خود را دوست داشته باشید
اگر رژیم غذایی شما پر از قند و کافئین است ، ذهن شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. نشان داده شده است که آب حاوی فلوراید غده صنوبری (چشم سوم شما) را کلسیم می کند. مصرف بیش از حد الکل همچنین هر بیماری را که به ذهن شما خطور می کند هدایت می کند. بنابراین دور الکل را خط بکشید تا درگیری های ذهنی شما کاهش یابد.

از غذا و نوشیدنی های خود مراقبت کنید ، زیرا همه آنها بر سیستم ارتعاشی بدن شما تأثیر می گذارند و در نتیجه بر نحوه تفکر و اندیشه شما تأثیر می گذارند.

از همه مهمتر ، شما باید به بدن خود گوش دهید. اگر سوزش سر دل دارید ، به جای غذاهایی که ضد اسید هستند غذاهای قلیایی بخورید. هر وقت در تعطیلات احساس خستگی کردید چرت بزنید. مهم نیست چه ساعتی از روز باشد بدن شما هر زمان از تنظیمات خارج شد به شما اطلاع می دهد ، بنابراین به آن گوش دهید.

۶٫ ورزش کنید
به قول معروف: “ذهن سالم جسمی سالم است.” بنابراین ، اگر از نظر جسمی خود را تقویت کنید ، نتیجه این تمرینات در قدرت تفکر و ذهن آرام نشان داده می شود.

۷٫ نگران آب و هوا نباشید
در روزهای تعطیل یا تعطیلات به آب و هوا فکر نکنید. زمان باعث می شود ما حتی در ساختار “هفته کاری” در روزهای تعطیل حبس شویم. بنابراین تلفن همراه یا تلویزیون تماشا نکنید (زیرا برنامه های تلویزیونی برنامه ریزی شده اند) و فقط کارهایی را انجام دهید که مخصوص روز در تعطیلات باشد.

دفعه دیگر ، در تعطیلات ، به صحبت های بدن خود گوش دهید و مثل همیشه به رختخواب بروید. اگر لازم است ساعت ۳ بعد از ظهر چرت بزنید ، حتماً این کار را انجام دهید. تا جایی که می توانید هوشیار باشید و وقتی بدن دستور می دهد بخوابید. خواهید دید که خیلی راحت تر و سریعتر به خواب می روید.

۸٫ سرگرم شوید
ذهن آرام: بله لطفا

همان کاری را انجام دهید که واقعاً عاشق آن هستید. به جای تمرکز روی مواردی که واقعاً تحت کنترل شما نیستند ، ذهن خود را سرگرم کنید. به زودی خواهید فهمید که وقتی کارهایی را انجام می دهید که واقعاً دوست دارید ، الگوی افکار شما تغییر می کند.

حتما بخوانید: چرا علم می گوید شما تمام پول خود را صرف سفر می کنید؟
۹٫ سعی نکنید همه چیز را کنترل کنید
بسیاری از افراد تصور می کنند برای آرامش خاطر خود مجبورند همه چیز را در زندگی خود کنترل کنند. این افراد فکر می کنند اگر زندگی خود را کنترل نکنند نمی توانند خودشان را کنترل کنند که البته این اصلاً درست نیست. بنابراین ، آنها نمی توانند متوقف شوند و كنترل دائمی اوضاع را كنار بگذارند. در زندگی اتفاقاتی رخ می دهد که فراتر از اختیار ما اتفاق می افتد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مسئولیت رفتار خود را بپذیرید. اگر می خواهید دیگران را کنترل کنید ، نکات زیادی وجود دارد که باعث می شود ذهن آرام شما بیشتر درگیر شود.

۱۰٫ دفترچه خاطرات رویاهایتان را بنویسید
یکی از کارهایی که می توان برای جلوگیری از سیل افکار انجام داد ، ثبت روزانه رویاهایتان است. وقتی آنها را می نویسید ، خیال شما راحت می شود و افکار و صداهای دیگر شما را آزار نمی دهد.

۱۱. لحظه ای زندگی کن
بخشی از ذهن همیشه درگیر گذشته یا آینده است. اگر در یک لحظه زندگی می کنید ، می توانید از شر چیزهایی که تحت کنترل شما نیستند خلاص شوید. شما به هیچ وجه نباید گذشته را فراموش کنید و یا نگران آینده باشید. کافی است بدانید که گذشته را نمی توان تغییر داد و آینده هنوز نیامده است. پس چرا وقت خود را هدر می دهید؟

ذهن آرام: ارتباط با طبیعت

مدتی را با طبیعت سپری کنید و ارتباط خود را با آن بیشتر کنید. می توانید در مکانی پر از درخت ، ساحل یا هر جای دیگری که شما را آرام کند قدم بزنید و خود را در زیبایی های طبیعت غرق کنید. وقتی در طبیعت هستید ، سعی کنید به هیچ وجه به “زندگی روزمره” فکر نکنید و فقط به زیبایی های آنجا توجه کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید گوش دادن به ریتم باد یا صدای ملودیک آب است. صدای حیوانات و پرندگان نیز زیبا و شنیدنی است

تعادل
ذهن آشفته تناقض در انسان را نشان می دهد. این عدم تعادل قابل اصلاح است. به شرطی که فرد خودش تصمیم بگیرد. اگر بدن شما به استراحت نیاز دارد ، ذهن شما نیز چنین خواهد کرد. وقتی ذهن شما دائماً فعال است و درگیر بسیاری از حوادث و اتفاقات است ، با خواب و استراحت مخالف است. حتی اگر بدن شما خسته باشد. به همین دلیل شما باید به بدن خود گوش دهید.

وقتی از صداهای مبهم ذهن خود پرهیز می کنید ، حداقل می توانید ذهن خود را به شیوه ای مثبت و بدون فکر کنترل همه چیز و همه استفاده کنید. با این کار درک و بینش بیشتری خواهید داشت ، برنامه خواب منظم تر و رویاهایتان منطقی تر و دوباره ذهن آرام خود را پیدا خواهید کرد.

منبع:

https://www.chetor.com/31434-چگونه-یک-ذهن-آرام-داشته-باشیم؟/

درباره‌ی تودی نیوز

حتما ببینید

چطور جنین را از خواب بیدار کنیم؟

چطور جنین را از خواب بیدار کنیم؟

اولین باری که او با تکان دادن شما وجود خود را اثبات می کند ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *