راه های درمان افسردگی

معرفی روشهای درمان افسردگی
هنگامی که افسرده هستید ، این احساس را دارید که هرگز از تاریکی خارج نخواهید شد. با این حال ، حتی شدیدترین افسردگی نیز قابل درمان است. بنابراین ، اگر افسردگی شما را از یک زندگی موفق بازمی دارد ، عجله کنید و به دنبال کمک و تماشا باشید. روان درمانی ، دارو درمانی و تغییر سبک زندگی برخی از راه های درمان افسردگی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش های درمانی ادامه مطلب را بخوانید.

یادگیری روش های درمان افسردگی به شما کمک می کند بفهمید کدام روش برای شما مناسب است. از روان درمانی گرفته تا دارو گرفته تا تغییر سبک زندگی و سبک زندگی سالم ، روش های زیادی برای درمان افسردگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنید و دوباره احساس شادی و خوشبختی ایجاد کنید.

همانطور که دو نفر دقیقاً به یک نوع افسردگی مبتلا نیستند ، راه های درمان افسردگی نیز یکی نیستند و هیچ درمانی برای درمان همه افسردگی وجود ندارد. درمانی که برای یک فرد مفید باشد ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. بهترین راه برای درمان افسردگی این است که تا آنجا که ممکن است در مورد روش های درمان افسردگی اطلاعات کسب کنید و گزینه درمانی مناسب را بر اساس نیاز خود با کمک پزشک انتخاب کنید.

نکات کلی برای درمان افسردگی

راه های درمان افسردگی – شناخت راه های درمان افسردگی – دکتر آل یاسین

تا آنجا که می توانید در مورد افسردگی خود بیاموزید. تعیین اینکه آیا افسردگی شما به دلیل شرایط پزشکی شما است مهم است. در این صورت ، ابتدا باید شرایط را درمان کرد. شدت افسردگی شما نیز یک عامل است. هرچه افسردگی شدیدتر باشد ، درمان دشوارتر و گزینه های درمانی افسردگی قویتر است.

یافتن روش درمانی مناسب مدت زیادی طول می کشد. برای یافتن درمان و پشتیبانی مناسب ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر به دنبال درمان هستید ، یافتن درمانگر مناسب برای خود ممکن است مدتی طول بکشد. یا ممکن است بخواهید داروی ضد افسردگی را امتحان کنید و دریابید که اگر روزی نیم ساعت پیاده روی کنید ، دیگر نیازی به آن نخواهید داشت. شما باید تغییر ، آزمایش و خطا را بپذیرید.

خیلی به دارو اعتماد نکنید. اگرچه داروها می توانند علائم افسردگی را بهبود بخشند ، اما برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند. سایر روش های درمانی مانند ورزش و درمان می توانند به اندازه داروها و حتی بدون عوارض جانبی بهتر باشند. اگر می خواهید دارویی را امتحان کنید ، به یاد داشته باشید که در صورت تغییر در سبک زندگی ، دارو بهترین عملکرد را خواهد داشت.

حمایت اجتماعی دریافت کنید. هرچه روابط اجتماعی شما قوی تر باشد ، در برابر افسردگی مقاومت بیشتری نشان می دهد. اگر احساس گیر افتادن دارید ، آزادانه با خانواده یا دوستان معتمد صحبت کنید و به دنبال ارتباطات جدید در گروه های پشتیبانی افسردگی باشید. درخواست کمک نشانه ضعف نیست و به معنای وابستگی شما به دیگران نیست. در بیشتر موارد ، یک مکالمه حضوری ساده با دیگران می تواند بسیار مفید باشد.

درک الگوهای ارتباطی شما و ایجاد ارتباط بهتر و بهبود ارتباطات مداوم می تواند به کاهش انزوا و ایجاد حمایت اجتماعی کمک کند و در پیشگیری از افسردگی مهم است. اگر احساس فشار می کنید ، استرس دارید و نمی توانید نه بگویید ، در معرض ابتلا به افسردگی هستید. ایجاد مرزهای مشخص در ارتباطات و کار می تواند استرس را کاهش دهد.

استفاده از راه های درمان افسردگی به زمان و تعهد نیاز دارد. تمام روش های درمانی افسردگی زمان بر است و ممکن است دشوار و طاقت فرسا باشد. چنین چیزی طبیعی است. توانبخشی معمولاً فراز و نشیب هایی دارد.

تغییر سبک زندگی: یکی از راه های درمان افسردگی

تغییر سبک زندگی ابزاری ساده اما قدرتمند برای درمان افسردگی است. گاهی اوقات این تنها چیزی است که شما نیاز دارید. حتی اگر به سایر روش های درمانی نیز احتیاج دارید ، تغییر صحیح شیوه زندگی می تواند به شما کمک کند سریعتر از افسردگی خلاص شوید و از بازگشت آن جلوگیری کنید.

ورزش منظم می تواند به اندازه دارو در درمان افسردگی موثر باشد. ورزش نه تنها باعث افزایش سروتونین ، اندورفین و سایر مواد شیمیایی در بدن می شود ، بلکه باعث تحریک رشد سلول ها و اتصالات مغزی و همچنین داروهای ضد افسردگی می شود. از همه مهمتر ، لازم نیست برای یک ماراتن تمرین کنید تا از این مزایا بهره مند شوید. حتی نیم ساعت پیاده روی در روز نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. برای حداکثر نتیجه ، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت هوازی در بیشتر روزها توصیه می شود.

داشتن ارتباطات قوی و حمایت اجتماعی می تواند انزوا را کاهش دهد که عامل مهمی در افسردگی است. با دوستان و خانواده خود در تماس باشید و حضور در کلاسها و گروهها را در نظر بگیرید. داوطلب کردن راهی عالی برای جلب حمایت اجتماعی و کمک به دیگران در عین کمک به یکدیگر است.

مواد مغذی تغذیه هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی مهم است. خوردن یک وعده غذایی کوچک متعادل در طول روز به حفظ انرژی و به حداقل رساندن تغییرات خلقی کمک می کند. اگرچه ممکن است غذاهای شیرین شما را مجذوب خود کند ، اما کربوهیدرات ها انتخاب بهتری هستند.

خواب مناسب همچنین تأثیر زیادی در روحیه شما دارد. وقتی خواب کافی ندارید ، علائم افسردگی بدتر می شود. کم خوابی باعث انزال زودرس ، نوسانات خلقی ، ناراحتی و خستگی می شود. اطمینان حاصل کنید که هر شب به اندازه کافی می خوابید. تعداد کمی از افراد خواب کمتر از هفت ساعت در شب دارند. هر شب حدود هفت تا نه ساعت بخوابید.پ

راه های درمان افسردگی

استرس را کاهش دهید برای کمک به مدیریت و کاهش استرس ، در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. استرس بیش از حد می تواند افسردگی شما را تشدید کرده و خطر ابتلا به افسردگی در آینده را افزایش دهد. جنبه های مختلف زندگی خود را که استرس زا هستند مانند خستگی یا روابط بد پیدا کنید و روش هایی برای به حداقل رساندن تأثیر آنها پیدا کنید.

برای درمان افسردگی از روان درمانی استفاده کنید

اگر عللی برای علائم افسردگی شما وجود نداشته باشد ، روان درمانی می تواند یک درمان بسیار موثر برای شما باشد. آنچه از روان درمانی می آموزید به شما مهارت و بینشی می دهد تا در جلوگیری از بازگشت افسردگی احساس بهتری داشته باشید.

انواع مختلفی از درمان افسردگی در این گروه وجود دارد. سه روش متداول برای درمان افسردگی ، درمان شناختی-رفتاری ، درمان بین فردی و روان درمانی است. رویکرد ترکیبی اغلب استفاده می شود.

برخی از روشهای درمانی ، روشهای عملی در مورد چگونگی تجدیدنظر در افکار منفی و استفاده از مهارتهای رفتاری برای مبارزه با افسردگی را به شما می آموزند. همچنین ، این روش ها برای درمان افسردگی می تواند به شما کمک کند تا ریشه افسردگی خود را پیدا کنید و درک کنید که چرا چنین احساسی دارید ، چه عواملی باعث افسردگی شما می شود و برای سالم ماندن باید چه کارهایی انجام دهید.

یکی از مهمترین علائم افسردگی ، احساس ناامیدی و تمرکز روی مشکلات است. مشاوره روانشناختی برای افسردگی می تواند به شما کمک کند قدم به عقب بگذارید و ببینید چه چیزی بر افسردگی شما تأثیر گذاشته است و چگونه می توانید آن را تغییر دهید. صحبت با یک درمانگر معتمد می تواند بازخورد مثبتی در مورد راه های مثبت مقابله با چالش ها و مشکلات زندگی به شما بدهد.

گروه درمانی برای درمان افسردگی

با شنیدن کلمه “درمان” ، ممکن است به ملاقات های فردی با یک درمانگر فکر کنید. با این حال ، گروه درمانی ، که روش جدیدی برای درمان افسردگی است ، می تواند در درمان افسردگی نیز بسیار موثر باشد. جلسات درمانی فردی و گروهی معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. فواید هر کدام چیست؟ در درمان فردی ، شما یک ارتباط قوی با یک فرد برقرار می کنید و به راحتی می توانید اطلاعات حساس تری را با یک فرد در یک گروه به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید مورد توجه فردی قرار بگیرید.

در درمان گروهی برای افسردگی ، گوش دادن به همسالان با مشکلات مشابه می تواند تجربیات شما را تأیید کند و به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند. اعضای گروه در لحظات مختلف افسردگی به سر می برند ، بنابراین می توانید از افراد دارای مشکل و از کسانی که این مشکل را تجربه کرده اند مشاوره بگیرید. حضور در گروه درمانی علاوه بر انگیزه ، می تواند فعالیتهای اجتماعی شما را نیز افزایش دهد.

درمانگر مناسب را پیدا کنید

یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام انتخاب درمانگر به خاطر بسپارید ، تماس با درمانگر مناسب است. درمانگر مناسب شما را پشتیبانی می کند و به درمان و بهبود افسردگی شما می پردازد. روش های زیادی برای یافتن درمانگر مناسب وجود دارد و صحبت با دیگران که در این زمینه تجربه دارند بهترین راه برای یافتن یک درمانگر خوب است. ممکن است دوستان و خانواده شما ایده های خوبی داشته باشند یا پزشک معتمد شما را به یک درمانگر مناسب ارجاع دهد.

داروهایی برای افسردگی

داروها ممکن است یکی از بهترین راههای درمان افسردگی باشد ، اما این بدان معنا نیست که موثرترین راه است. افسردگی فقط به معنای عدم تعادل شیمیایی در مغز نیست. این دارو می تواند برخی از علائم افسردگی خفیف تا شدید را کاهش دهد ، اما مشکل اساسی را حل نمی کند و معمولاً یک راه حل طولانی مدت نیست. داروهای ضد افسردگی می توانند عوارض جانبی و نگرانی های ایمنی داشته و ترک آن دشوار باشد. اگر فکر می کنید داروهای ضد افسردگی برای شما مناسب هستند ، تمام نکاتی را که می توانند در تصمیم گیری آگاهانه به شما کمک کنند بیاموزید.

اگر داروی افسردگی مصرف می کنید ، از سایر روش های درمانی غافل نشوید. تغییر شیوه زندگی یا درمان نه تنها به شما کمک می کند تا به سرعت از افسردگی بهبود یابید ، بلکه مهارت هایی را برای جلوگیری از بازگشت آن ایجاد می کند.

استفاده از روشهای درمانی اضافی و جایگزین برای درمان افسردگی

درمان های مکمل و جایگزین نیز روش هایی برای درمان افسردگی هستند که به درمان های اساسی کمک می کنند. این نوع درمان ممکن است شامل مکمل های گیاهی و ویتامین ها ، طب سوزنی و روش های آرام سازی مانند مدیتیشن ، یوگا و تای چی باشد. داروهای گیاهی ، ویتامین ها و مکمل ها هنوز در درمان افسردگی بحث می شوند. مواد افزودنی زیادی وجود دارد که در قفسه ها موجود است و در بسیاری از موارد اثربخشی آنها به طور علمی اثبات نشده است. اگر علائم افسردگی تا حدی به دلیل کمبود مواد مغذی باشد ، مکمل های ویتامین می توانند کمک کنند ، اما این کار باید با تجویز پزشک انجام شود.

اگر می خواهید از مکمل های گیاهی و طبیعی استفاده کنید ، به خاطر داشته باشید که این مکمل ها مانند داروها می توانند تداخلات غذایی و عوارضی داشته باشند. به عنوان مثال ، جان ورث – یک گیاه خوب برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​- می تواند روی داروهایی مانند رقیق کننده خون ، قرص های ضد بارداری و داروهای ضد افسردگی تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که پزشک با داروهای شما آشنا است.

روش های آرام سازی روش دیگری برای درمان افسردگی است که نه تنها علائم افسردگی را کاهش می دهد ، بلکه به شما در کاهش استرس و ایجاد احساس خوشبختی و نشاط نیز کمک می کند. یوگا ، تنفس عمیق ، آرامش عضلانی تدریجی و مدیتیشن را امتحان کنید.

طب سوزنی روش دیگری برای درمان افسردگی است که روش آن استفاده از سوزن های کوچک در قسمت های خاصی از بدن برای اهداف درمانی است و برخی مطالعات نتایج امیدوار کننده ای را ارائه داده اند. سرانجام ، اگر تصمیم به استفاده از طب سوزنی دارید ، حتما با یک متخصص مجاز مشورت کنید.

منبع:
https://draleyasin.com/راه-های-درمان-افسردگیhttps://draleyasin.com/راه-های-درمان-افسردگی

درباره‌ی تودی نیوز

حتما ببینید

چطور جنین را از خواب بیدار کنیم؟

چطور جنین را از خواب بیدار کنیم؟

اولین باری که او با تکان دادن شما وجود خود را اثبات می کند ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *